For at opfylde vores høje standard gælder følgende betingelser ved leje af service og tilbehør

Lejebetingelser

Lejeperioden er som standard 3 dage, med start dagen før dit event hvor produkterne kan afhentes/leveres., for selve dagen for eventet samt dagen efter hvor produkterne afhentes/ afleveres. 

Ved for sen aflevering afregnes 1000kr pr.  påbegyndt dag, produkterne afleveres for sent  

Der fremsendes afhentning/leveringsinformationer ugen før lejeperioden påbegynder. 

Ønskers det at forlænge lejeperioden aftales dette ved ordre

Tablescapes ansvar 

Tabelscapes skal sørge for at alle produkter leveres i komplet, rengjort stand og forsvarligt emballeret. 

Lejers ansvar 

Lejer er ansvarlig og bærer risikoen i hele lejeperioden.  

Eventuelle reklamationer skal ske omgående og før servicet tages i brug. I modsat flad betragtes leveringen som fejlfri.  Indeholder ordren mod forventning fejl og mangler skal dette oplyses Tablescapes senest kl. 14.00 samme dag som ordren afhentes/modtages. 

Ved opdækning af Tablescapes, eftergås produkterne ligeledes af kunden, og eventuller reklamationer oplyses ligeledes. Ellers betragtes leveringen som fejlfri.  

Det lejede skal opbevares tørt og forsvarligt inkl. Emballage. 

De lejede effekter skal returneres i samme stand og emballage som ved modtagelse.  

Lejer er hermed ansvarlig for og bære alene risikoen for, enhver skade, ser er pådraget de lejede produkter i lejeperioden.  

Fremleje er ikke tilladt. Videresalg af tilgodehavende på ordre er ikke tilladt  

eventuel bortkommen eller ødelagte produkter og emballage afregnes efterfølgende ud fra følgende satser  

Pris ved erstatning 

Betaling  

Betaling skal ske via den udstedte faktura. Ved booking betales 50% af det samlede beløb i depositum og de resterende 50% senest 2-3 uger inden levering af det lejede service. 
Den 2. faktura på 50% fremsendes 2-3 uger inden din fest. De 50 % der er lagt i depositum kan ikke refunderes. 

Bookes der for 5000 kr. eller derunder, betales det fulde beløb ved booking bekræftelse. 
Det fulde beløb betales derudover altid med det samme ved arrangementer som afholdes max 4 uger efter bekræftet booking. Alle priser er beregnet inkl. moms medmindre andet tydeligt angives. 

Bookingen er først gældende når vi har modtaget betaling - enten for depositum eller det fulde beløb. 
Modtages betalingen ikke efter vi har rykket herfor, annulleres ordren i vores system og produkterne frigives til nye kunder igen. 

MANGLENDE BETALING 

Overskrides de 7 dages betaling vil du modtage en skriftlig påmindelse efter 10 dage. 
Betales fakturaen ikke herefter vil der blive pålagt et rykkergebyr på 100 kr. 
Modtager vi fortsat ikke betaling, vil et 2. rykkergebyr blive pålagt efter yderligere 7 dage. 
Bliver fakturaen fortsat ikke betalt fremsendes fakturaen med et 3. rykkergebyr samt en advarsel om at fakturaen efter yderligere en uge vil blive overdraget til inkasso. 

BOOKING AF EKSTRA KUVERTER 

Når du modtager de bookede produkter fra os, er de altid grundigt tjekkede for skår og mangler så du ikke modtager noget der er defekt. Vi anbefaler dog altid at booke 1-2 ekstra kuverter, hvis uheldet skulle være ude under opdækningen. 

OPVASK 

Vi tjekker og vasker altid alle ordre når de kommer retur fra en kunde. Uanset om den er returneret ren eller beskidt, så du kan være helt sikker på at alt er 100% rent når du har lejet det. 

Vær dog opmærksom på at den fremsendte pris på leje forudsætter at du selv vasker servicen inden returnering, da håndtering af beskidt service i vores opvaskeafdeling altid er en tungere og mere tidskrævende opgave. 

Vær derfor opmærksom på nedenstående, hvis du ikke har booket opvask: 

Glas Skal efter vask tilbage i glasbakkerne med foden opad. 
Bestik skal, efter vask altid tørres for vand, for at undgå irring. 
Porcelæn m. guldkanter: Alt porcelæn med guldkanter, skal vaskes op i hånden for at undgå at beskadige produkterne. 
Porcelæn: Alt porcelæn uden guldkanter kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine. 
Keramik: Alt keramik kan vaskes i en almindelig opvaskemaskine, men kun på korte programmer. 
Lysestager: Stearinrester fjernes 

Ikke/utilstrækkeligt rengjort service vil blive opvasket for lejers regning. 

BOOKING AF OPVASK 

Ønsker du vi tager opvasken for dig koster det 2 kr. pr. del. 
Har du booket Tablescapes til at tage sig af opvask af servicet efter brug, skal du være opmærksom på at du stadig skal gøre følgende: 

Glas: Skal tømmes for rester og vendes på hovedet. 
Bestik: Skal afskylles grundigt så det ikke ligger med madrester på, da det ellers kan blive beskadiget. 
Tallerkener: Skrabes rene for madrester og afskylles. 
Lysestager: Stearinrester fjernes 
 

OBS! Overholdes dette ikke vil du blive opkrævet 50% af den allerede betalte opvask oveni den oprindelige betaling, da din ordre har krævet større håndtering end planlagt i vores opvask. 

TRANSPORT OG AFHENTNING 

Transport og levering/afhentning aftales udfra den inviduelle ordre. 

Tablescapes anbefaler altid at vi booker en fragtmand til at levere og afhente servicen. 
Prisen herfor takseres udfra den afstand der skal køres. 
Har du booket levering hos Tablescapes, skal du være opmærksom på at prisen på fragt gælder levering til kantsten. 
Ønsker du at vores fragtmand skal hjælpe dig yderligere, skal dettes oplyses til os ved booking. 

Den fremsendte pris afspejler at servicen skal stå klar til afhentning på det aftalte tidspunkt. 
Er dette ikke tilfældet, vil der blive takseret ekstra i henhold til fragtfirmaets takster. 

Ønsker de selv at stå for transport, anbefaler vi at servicen afhentes i en varevogn, da dette letter udleverings processen på lageret. 

Vi fraråder af afhente i trailer, da fjedringen på disse forhøjer risikoen for skader på produkterne. 

Ønsker de at afhente i 2 biler, SKAL de ankomme på samme tid, så hele ordren kan udleveres på én gang. 

Er du i tvivl om hvor meget din ordre fylder, så kontakt os og vi beregner det. 

Ansvaret for produkterne ligger hos kunden fra overlevering af produkterne, hvorfor Tablescapes ikke kan gøres til ansvarlig for eventuelle skader på produkterne, som er opstået under fragten til og fra deres lokation. Dette er gældende uanset om servicen returneres personligt eller via fragtmand. 

ANNULLERING AF BOOKING 

Hvis en hel ordre på over 5000 kr. annulleres mindre end 3 måneder før event tilfalder depositummet på 50% Tabelscapes. 
Er din booking under 5000 kr. tilfalder det fulde beløb Tablescapes ved annullering mindre end 3 måneder før event. 

Sker en annullering af et event senere end 2 måneder inden et event afholdes, er kunden forpligtet til at betale det fulde beløb til Tablescapes. 
En fuld annullering af en booking skal derfor ske senest 2 mdr. inden event start. 

Dette skyldes at vores produkter ofte er udsolgte 6 måneder op til et event afholdes. 

RETURNERING 

Ved returnering af en ordre, tjekker vores lagerfolk altid alle produkter for skår og skader, samt om der skulle mangle produkter. 
Ligeledes tjekker vi om alt er korrekt afvasket, med mindre der er aftalt opvask af servicen på forhånd. 
Alle ordre vaskes efter tjekning, selvom denne er returneret afvasket. 

Skulle der være mangler eller beskadigede produkter i den returnerede ordre, vil du modtage en opgørelse på dette indenfor 5 dage efter returnering.